Bersosial di Facebook dapat apa??Jommm kita bersosial di ................

Salam sejahtera semua.

Apa khabar anda sekarang?? Bagaimana keadaan kewangan anda??
Masih juga ditakuk lama?? Saya simpati...sangat simpati...
Barangan yang dijual tak laku di website sendiri, orang kata di Facebook dan Twitter
ramai orang, berniaga tak laku juga??Kenapa ya?? Biarlah saya terangkan sedikit mengapa..1. Di Facebook memang benar, ada 700 juta orang manusia sekarang tetapi bukan semuanya betul-betul mahukan barangan di situ. Banyak yang setakat sosial sahaja, mengorat, berchatting, main games dan sebagainya. Tak kurang juga yang hanyaa nak exposure diri mereka sahaja di situ. Apa tujuannya, mereka sahaja yang tahu.

2. Anda tidak menemui kelompok yang benar-benar mahukan barangan anda. Ini sukar dikenalpasti kerana kita bukannya tahu mereka hendak apa sebenarnya berada di situ.

3. Terlalu banyak persaingan. Terlalu banyak saingan di tempat itu terutamanya Facebook.

4. Anda tidak dapat kenal pasti kuantiti pembeli yang memang mahu membeli yang berkualiti yang dapat buat "repeat sale" kepada anda.

5. Facebook jika anda mahukan perkhidmatannya seperti Facebook Ads dan sebagainya, anda perlu bayar sedangkaan perniagaan anda belum tentu laris!!

6. Anda tidak tahu marketing produk di situ. nak buat fanpage satu masalah, nak tarik trafik pembeli di sana pun satu lagi masalah. Jika "SPAM' wall orang untuk promosi barangan anda, orang akan marrah, tak perlulah cerita tentang teknik "Tagging" lagi..lagi la orang menyampah!!

7. Ramai yang berlonggok-longgok di satu tempat "group" untuk mempromosikan MLM. produk dan servis masing-masing yang mana tidak tahu siapa yang mahu membeli di situ. Akhirnya mengeluh, "Ah, penat posting iklan kat group tiap-tiap hari, satu sales pun tak masuk!!"

Rasa-rasanya cukuplah 7  faktor tersebut bagi anda tidak berniaga di Facebook..

Oleh itu, timbullah idea seorang usahawan muda Malaysia yang nampak potensi perniagaaan menggunakan jaringan sosial networking seperti Facebook, Twitter, MySpace dan sebagainya. Beliau telah membuat satu lagi jaringan Social networking tetapi mempunyai fungsi seperti Facebook + Mudah + Bonuslink = Menjana Pendapatan. Tempat tersebut diberi nama Nextcubes. Beliau berpendapat, adalah lebih baik orang yang bersosial juga dapat menjana pendapatan secara tidak langsung apabila mereka melakukan aktiviti membeli sebarang barangan di sana. Orang yang register di sini secara percuma sama seperti Facebook digelar Social Network atau SN.

Apa fungsi SN??

Mereka yang register percuma di Nextcubes ini boleh bersosial sama sahaja di Facebook dan melakukan pelbagai perkara seperti chatting, bermain games, posting di wall, tagging dan sebagainya. terdapat juga kaedah video call sesama rakan chat disediakan di sana. Rasa-rasanya cukup canggih di sini.

Bagaimana SN boleh menjana pendapatan melalui URL mereka??


Ya, SN boleh menambah pendapatan . Menariknya, mereka yang bergelar SN di sini boleh menjana pendapatan di sini hanya dengan mengajak kawan-kawan atau kenalan mereka ke sini dengan menggunakan URL mereka. mereka hanya perlu mengajak kawan-kawan mereka atau sesiapa sahaja untuk ke Nextcubes hanya melalui URL yang telah diberikan di dalam ruangan "My Profile" di sana.  Mereka boleh invite sesiapa sahaja melalui URL mereka melalui pelbagai cara. Copy link "invitation Code" tersebut dan post di mana-mana sahaja..blog anda, wall FB anda, group anda dan sebagainya untuk mengajak ke tempat sosial baru ini.
Ada juga cara yang telah diberikan iaitu "Invite Friends" melalui link yang telah diberikan di situ. Hanya isi emel anda dan password emel anda, anda sudah boleh mengajak kawanpkawan anda ke sana register secara automatik di bawah URL anda. Senang bukan?? Bagaimana pula boleh jadi duit cara ini kepada inviter??  Senang sahaja, sila register dahulu di sini di link di bawah ini, saya akan berikan pandaun tersebut kepada anda kemudian, teknik paling mudah di dunia jana wang di internet!!

Register di sini: http://www.nextcubes.com/index.php?rid=4e299a3b3b321


Selepas register, check di emel anda sama ada di inbox atau Spam box anda dan klik link activate untuk buat pengesahan akaun Nextcubes anda. Login di www.nextcubes.com semula dengan id dan password yang anda telah registerkan. Jumpa di sana untuk teknik seterusnya!!
Share:

0 comments:

Satu Malaysia

Satu Malaysia
Dikuasakan oleh Blogger.
Lazada Malaysia

Facebook

'; /* * * DON'T EDIT BELOW THIS LINE * * */ (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })(); '; // required: replace example with your forum shortname /* * * DON'T EDIT BELOW THIS LINE * * */ (function () { var s = document.createElement('script'); s.async = true; s.type = 'text/javascript'; s.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/count.js'; (document.getElementsByTagName('HEAD')[0] || document.getElementsByTagName('BODY')[0]).appendChild(s); }());

Recent Posts

Pages

Theme Support