sawa


sawa...,kat kampung aku dulu.....,dulu la....mudah sangat terserampak ngan benda ni.tapi zaman dah berubah...perubahan tu aku rasa bukan di sebabkan perubahan alam.jangan lah kemajuan dari segi pertanian di jadi kan alasan hilangnya habitat asal benda ni.pada aku la...punca kepupusan benda ni....(boleh kata kan pupuslah benda ni kat tempat aku,sebab memang susah sekarang ni aku nak terserampak ngan benda ni.tak macam dulu....boleh di katakan tiap-tiap malam aku jumpa benda ni.)di sebabkan benda ni berharga dan permintaannya cukup tinggi.bayangkanlah harga sekilo boleh mencecah dari rm10 hingga ke rm20.cukup lumayan kan...tapi apakah erti nilai yang tinggi itu jika genarasi akan datang tak kenal benda ni.... apa pun benda ni makhluk allah juga.dia pun nak hidup dan ada genarasi dia juga.
Share:

0 comments:

Satu Malaysia

Satu Malaysia
Dikuasakan oleh Blogger.

Facebook

'; /* * * DON'T EDIT BELOW THIS LINE * * */ (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })(); '; // required: replace example with your forum shortname /* * * DON'T EDIT BELOW THIS LINE * * */ (function () { var s = document.createElement('script'); s.async = true; s.type = 'text/javascript'; s.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/count.js'; (document.getElementsByTagName('HEAD')[0] || document.getElementsByTagName('BODY')[0]).appendChild(s); }());

Recent Posts

Theme Support