Rancang Jadual Harian Anak Anda Dgn Berkesan

Anak-anak tidak lahir ke dunia lengkap bersama-sama buku panduan. Tidak seperti sebuah peti television atau sebuah radio yang mana operasinya dinyatakan dengan jelas dalam buku manual pelanggan. Tanpa sebarang buku panduan tentu sekali tugas membentuk seorang insan bernama anak ini menjadi lebih kompleks.
Jika sebelum ini saya berkongsikan tentang Set Pendidikan Anak DFMK hari ini suka saya berkongsikan dengan anda sebuah buku panduan yang saya rasa perlu dimiliki oleh setiap ibu bapa dan menjadi rujukan buat anak-anak.

SEHARI DALAM HIDUPKU
Harga Pasaran: RM12.00
Info

Buku ini memberikan panduan kepada anak-anak perihal tatacara untuk menjadi insan yang mulia dan anak yang soleh. Panduan disampaikan dengan pendekatan mudah dan santai (easy reading) dan dihiasi ilustrasi yang comel, menarik dan penuh warna-warni.

Ibu bapa boleh menggunakan buku ini sebagai panduan dalam merangka aktiviti harian anak-anak kerana ianya dilengkapi dengan jadual harian untuk anak-anak dari terbit Subuh hinggalah ke waktu tidur.

Keistimewaan buku:
- Mengandungi doa-doa harian untuk diamalkan oleh anak-anak
- Setiap aktiviti, adab dan perbuatan disertai dengan penerangan agar anak faham kenapa sesuatu itu perlu dilakukan
- Merangkumi pelbagai aspek kehidupan seharian di rumah, sekolah dan sosial


Antara Topik Menarik:
- Keluarga Saya (pengenalan kepada konsep salasilah, pangkat dan mahram)
- Jadual Hidup Saya (dari Awal Pagi hingga Waktu Tidur)

Jadikan buku ini sebagai "manual" untuk membentuk anak yang berakhlak mulia. Jika diamalkan dengan bersungguh-sungguh anak anda pasti menjadi seorang anak yang berdisiplin, hidupnya teratur dan yang paling utama menjadi seorang anak yang diidamkan oleh setiap ibu bapa, insyaAllah.
Semoga sukses buat anda dan anak-anak.


Puan Rosnita
AdikBijak.com
Share:

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

Mcm mana nak order buku sehari dlm hidup ku

Satu Malaysia

Satu Malaysia
Dikuasakan oleh Blogger.
Lazada Malaysia

Facebook

'; /* * * DON'T EDIT BELOW THIS LINE * * */ (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })(); '; // required: replace example with your forum shortname /* * * DON'T EDIT BELOW THIS LINE * * */ (function () { var s = document.createElement('script'); s.async = true; s.type = 'text/javascript'; s.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/count.js'; (document.getElementsByTagName('HEAD')[0] || document.getElementsByTagName('BODY')[0]).appendChild(s); }());

Recent Posts

Pages

Theme Support