Kerja Kerajaan

RAMAI YANG DAH BERJAYA DAPAT
    KERJA KERAJAAN DENGAN RAHSIA
              INI. ANDA BILA LAGI? 
Kini Usah Buang Masa Anda Lagi Kerana Sebentar Lagi Anda Akan  Ditunjukkan Rahsia - Rahsia Yang Sebenarnya Untuk Mendapat Kerja Yang Anda idam - Idamkan Selama Ini...                      

   Adakah anda?   
- Sering dipanggil menghadiri temuduga di sektor awam, tapi dapatnya tak pernah sekalipun
- Sudah mengsisi borang permohonan kerja di sektor awam berulang - ulang kali, tapi masih tidak dipanggil - panggil menghadiri temuduga
- Anda baru menghabiskan pengajian di sekolah/universiti, dan risau untuk menghadiri temuduga kerana langsung tiada pengalaman temuduga.  
- Anda pernah datang temuduga, tapi bila sampai di tempat temuduga, anda berpatah balik...
- Anda tercari - cari panduan untuk persediaan temuduga kerja kerajaan, tapi tidak menjumpainya...
- Anda tak tahu apa nak jawab semasa disoal oleh panel penemuduga kerja kerajaan. Terkebil - kebil mata anda....blur!
- Anda ditanya soalan 'killer' oleh panel penemuduga, mati akal anda dibuatnya..
- Anda serang dibayangi mitos - "nak masuk gov kena ada kabel". Inilah fikiran songsang yang selama ini menghantui anda!
- Anda lemah bahasa Inggeris, dan anda sangat takut sekiranya panel penemuduga menyoal anda dalam bahasa tersebut!
- Anda ada ijazah, tapi bolehkah anda apply jawatan yang perlukan SPM saja...Anda tak tahu...
- Anda menunggu masa dibuang kerja di syarikat anda bekerja, kerana syarikat nak bankrup...Anda benar - benar risau..
- Anda ingin tahu apa soalan - soalan yang sering ditanya oleh panel penemuduga kerja kerjaan, tapi anda tak tahu bagaimana nak ketahuinya...
- Dan bermacam - macam problem lagi yang bermain - main dalam fikiran anda...(tak perlu diceritakan semuanya - 10 page tak habis:) Sila layari :
Kerja Kerajaan
                                                                 
  Ya, itu baru sekelumit dari masalah yang sedang melanda rakan - rakan kita yang ingin mencari kerja di sektor awam.....Bukan senang nak dapat kerja di sektor awam ini jika anda tidak tahu rahsianya...Mungkin anda akan berkata " tiada rahsia - rahsianya, dipanggil temuduga, datang, dan jawab je apa - apa soalan yang ditanya". Adakah anda pasti dengan melakukan itu saja anda mampu berjaya dapatkan kerja yang anda idam - idamkan, iatu kerja kerajaan?
Anda silap! Ianya tidak semudah anda sangkakan..Oleh sebab itulah laporan ini ditulis khas buat anda. Ianya disediakan khas untuk membantu orang seperti anda yang sememangnya menginginkan kerjaya di sektor awam sebagai kerjaya tetap.

  Oleh itu... 
"Jika Anda Benar-Benar Serius Untuk Mendapatkan Pekerjaan Di Sektor Awam, Anda Memang WAJIB Membaca Laporan Ini!" Sila layari  : Kerja Kerajaan 
Tahukah anda, bahawa ramai yang diberhentikan kerja pada tahun 2008 hinggalah pada pertengahan tahun 2009 ini. Bukannya sedikit yang diberhentikan, tapi berpuluh - puluh ribu orang. Inilah angkara kegawatan ekonomi global yang telah melanda dunia pada masa itu...
Tanpa diduga krisis kegawatan ekonomi seperti yang pernah berlaku pada tahun 1998 berulang kembali pada 2009.Tapi kegawatan ekonomi GLOBAL yang melanda ini bukan seperti yang berlaku pada tahun 1998 yang hanya melibatkan Asia saja, tetapi ianya lebih menakutkan di mana ianya melibatkan seluruh dunia! Ya, amat menakutkan!
Walaupun ekonomi sudah agak pulih buat masa ini, tapi adakah anda rasa kesemua mereka yang telah diberhentikan kerja tersebut dapat mencari kerja yang menjamin masa depan mereka?  



Itu satu hal, hal lain yang lebih besar.... 
 Ini perihal mereka yang diberhentikan kerja, bagaimana pula anak-anak muda kita yang bakal menamatkan pengajian di kolej-kolej dan di universiti-universiti? Harapan mereka begitu tinggi, iaitu memperoleh kerja sebaik saja menggenggam segulung ijazah ataupun sijil. Akan tetapi memandangkan MALAPETAKA DAHSYAT yang sedang melanda dunia sekarang ini yang mana ianya lebih dahsyat daripada tsunami mahupun gempabumi, tidak hairanlah akan munculnya "penanam - penanam anggur" ataupun penganggur terhormat dengan mendadaknya.
Sudahla terpaksa membayar semula pinjaman PTPTN, nak menyara hidup pun tak mampu. Terpaksa lah menebalkan muka mengharapkan simpati dari orang tua yang telah berhabis duit untuk menyediakan pelajaran buat mereka. Tapi apakan daya mereka, anak yang diharapkan mendapat jawatan tinggi dan kerja yang baik-baik terpaksa lagi mengharap belas ihsan dari mereka semata-mata kerana MALAPETAKA YANG DAHSYAT ini. Akan tetapi, ianya tidak akan terjadi sekiranya anda..                                                                      
Bekerja di Sektor Awam!!!
 

Ya benar, dengan bekerja di sektor awam, masa depan anda telah cerah. Anda tidak perlu risau akan kemelesetan ekonomi sekiranya ia datang lagi. Kerja kerajaan bakal menyelamatkan anda dari sebarang kemungkinan dan juga risiko. Dan kerana inilah sebabnya mengapa ramai orang berlumba-lumba ingin memohon pekerjaan tetap di sektor awam kerana ia lebih TERJAMIN dan banyak KELEBIHANNYA. Layarilah :Kerja Kerajaan 
Siapapun Amat Sukakan Kerja Kerajaan! 

Banyak kelebihannya bekerja dengan sektor awam dan saya percaya disebabkan kelebihan-kelebihan inilah mengapa begitu ramai orang memohon jawatan kosong yang diiklankan di sektor awam. Antara kelebihan-kelebihan yang anda dapat sebagai seorang penjawat awam ialah:
- Elaun perumahan
Ya, anda dapat elaun perumahan pada setiap bulan. Usah risau lagi untuk membayar sewa bulanan rumah anda kerana elaun ini sudah pasti akan membantu.
- Cost of living allowance (COLA)
Anda bekerja di bandaraya yang taraf hidupnya adalah tinggi? Memang semuanya mahal, dari tambang bas, makan, tol dan lain - lain. Tahukah anda bahawa COLA ini dibayar berdasarkan di bandar mana anda bekerja?                                                     
- Imbuhan tetap khidmat awam (Itka)
Anda sebagai kakitangan awam, ada satu imbuhan khas disediakan khas buat anda. Ini adalah satu penghargaan buat mereka yang berkhidmat buat negara.
- Kenaikan gaji setiap tahun
Anda berkhidmat untuk kerajaan, sudah pasti ada kenaikan gaji tahunan anda. Lagi lama anda berkhidmat, lagi tinggi kenaikan gaji yang anda perolehi. Sudah pasti anda sukar nikmati kenaikan ini di mana - mana selain di sektor awam.
- Kemudahan pinjaman komputer dan kenderaan
Anda mahu buat pinjaman komputer ataupun pinjaman kenderaan? Dengan sepantas kilat anda boleh mendapatkannya.   
- Cuti tahunan mengikut kelayakan
Tahukah anda bahawa cuti diberikan paling minima adalah 14 hari iaitu buat pekerja am. Jika anda berjawatan professional, cuti anda adalah 25 hari. Itu belum campur lagi dengan kenaikan cuti tahunan dan juga kenaikan pangkat.                                      
- Cuti bersalin
Usah risau - risau jika anda rasa anda/orang rumah anda perlu ambil cuti bersalin 2 bulan. Sudah tentu ianya diberikan dengan gaji terus jalan!
- Pinjaman perumahan
Ya, anda boleh mula memiliki aset terbesar dalam kehidupan anda, iaitu rumah! Dalam masa yang singkat, anda sudah boleh mula membuat pinjaman untuk membeli 'banglo' idaman anda.
- Caruman KWSP atau pencen
Anda pilih mana anda suka. Nak KWSP ke pencen ke? Kedua - duanya ada kelebihan tersendiri. Jadi, usah risau akan masa depan anda lagi..
- Bersara pada umur 58 tahun
Sungguh lama anda berkhidmat dalam kerajaan tu..Jika di luar sana, adakah anda akan diberikan peluang berkhidmat selama itu?
- Peluang kenaikan pangkat
Siapa taknak naik pangkat kan? Naik pangkat maknanya naik gaji dan juga anda naik selevel lagi dari tahap anda sebelum ini. Kiranya anda jadi bos la ni..
- Peluang melanjutkan pelajaran
Wah! Sambung belajar pun diberikan peluang. hebat tu! Dan untuk makluman anda, anda juga akan diberi peluang tajaan untuk menyambung pelajaran anda. Sudah tentu ini memberikan 1001

kebaikan buat anda dan juga kerajaan.                                                                       - Peluang untuk berkursus dari semasa ke semasa
Boleh dikatakan pada setiap bulan anda akan dihantar ke kursus. Sudah tentu banyak ilmu pengetahuan yang anda pelajari percuma yang di'support' oleh kerajaan. Jika anda hadir sendiri kursus tersebut, dekat 4 angka juga anda perlu bayar setahun.
-Lebih banyak masa diluangkan bersama keluarga
Ya, kini anda akan punyai lebih banyak masa bersama keluarga berbanding kehidupan sebelum ini. Dan keluarga anda semakin menyayangi anda seadanya...
Oleh itu,tidak hairanlah mengapa terdapat beratus-ratus ribu orang telah memohon untuk berkhidmat dalam sektor awam pada setiap tahun. Akan tetapi, adakah mudah untuk memasuki sektor awam ini ? Jika anda fikir memang mudah untuk bekerja kerajaan, anda silap....             Sila layari : Kerja Kerajaan
       
FAKTA PENTING!

Lebih 700,000 permohonan telah diterima pada tahun 2007 dan yang dipanggil temuduga adalah 350,000 untuk mengisi 38,000 jumlah kekosongan di sektor awam
Lihatlah betapa ramainya memohon untuk mengisi kekosongan di sektor awam. Itu tahun 2007, bagaimana pula tahun 2008 yang menyaksikan bermulanya krisis ekonomi global ini. Sudah pasti bilangan permohonan untuk memasuki kerja sektor awam melebihi 1 juta orang!! Peratusan untuk anda berjaya mendapatkan jawatan yang diidam-idamkan itu hanyalah 5.4 % sahaja. Sangat sukar bukan? Apapun, untuk membuatkan anda terpilih bagi kekosongan itu, anda perlu..
Lalui dan Lulus Temuduga di Sektor Awam
Persaingan untuk mendapatkan kerja kerajaan AMAT tinggi dan peluang untuk anda berjaya adalah tipis jika anda langsung TIDAK TAHU bagaimana untuk bersedia menghadapi temuduga tersebut.


Tidak Perlu Risau Lagi!!!  
 Kini anda tidak perlu pening-peningkan kepala memikirkan " bagaimana la aku nak lulus temuduga ni yer ? ". Kerisauan dan ketakutan anda akan saya selesaikan kerana saya bukannya menyediakan "kabel besar" yang boleh menjamin anda lulus temuduga tersebut tetapi kaedah-kaedah dan teknik-teknik rahsia yang terbukti berkesan yang dapat membantu anda lulus temuduga. Insyallah.................. 
Adakah anda tidak sabar lagi ? Oleh itu, terbongkarlah rahsia ini kepada anda yang benar-benar ingin bekerja di sektor awam dimana ianya adalah kerja yang diidam-idamkan oleh anda selama ini... Sila layari :  Kerja Kerajaan                                                                                                                                                                                                                            
                                                                                                                                                                    
Share:

0 comments:

Satu Malaysia

Satu Malaysia
Dikuasakan oleh Blogger.

Facebook

'; /* * * DON'T EDIT BELOW THIS LINE * * */ (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })(); '; // required: replace example with your forum shortname /* * * DON'T EDIT BELOW THIS LINE * * */ (function () { var s = document.createElement('script'); s.async = true; s.type = 'text/javascript'; s.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/count.js'; (document.getElementsByTagName('HEAD')[0] || document.getElementsByTagName('BODY')[0]).appendChild(s); }());

Recent Posts

Theme Support