KUASA FOURM

"Jimatkan Wang Anda Dan Lakukan Promosi Perniagaan Melalui Internet TANPA Memerlukan Kos Yang Besar!" 

Saban hari usia perniagaan anda semakin meningkat. NAMUN, hasil pendapatan yang diperolehi tidaklah sehebat yang dimahukan. Malah, anda juga sering kepelikan mengapa orang lain 'dipuja', disanjung, dihormati dan berjaya dengan cemerlang di dalam jualan produk yang mereka lakukan?
Sebaliknya anda terus ketinggalan dan hasil jualan produk anda tidaklah sekencang yang diharapkan. Biar saya nyatakan apakah kesilapan anda jika ia terjadi kepada anda. Sebenarnya anda hanya mahu mempromosi sehingga terlupa satu perkara yang amat penting iaitu MEMBINA KREDIBILITI.
"Apa itu kredibiliti?




Kredibiliti secara mudah bermaksud kepercayaan dan rasa hormat sekumpulan manusia terhadap sesebuah pihak atau seseorang".
Di dalam dunia perniagaan, produk dan harga bukanlah soal pertama. Tetapi faktor yang membuatkan sesebuah produk itu terjual adalah jenama dan kredibiliti. Tengoklah restoran makanan segera yang terkenal, walaupun ia tidaklah sesedap mana malah tinggi harganya, tetapi ia tetap laku dan terus laku.
Mengapa ini terjadi? Kerana para pelanggan mereka percayakan mereka tanpa sedikit pun ragu. Perniagaan makanan segera itu lebih mengutamakan jaminan dan manfaat kepada pelanggan TANPA memaksa-maksa pelanggan membeli. Inilah keuntungan apabila sesebuah perniagaan itu lebih menitik-beratkan soal jenama dan kredibiliti


Bagaimana cara membina kredibiliti dan seterusnya mempromosikan jualan produk?
Salah satu caranya adalah dengan menggunakan forum di Internet. Forum adalah satu tempat perbincangan sesuatu perkara. Forum juga boleh dipanggil sebagai komuniti di mana berkumpulnya ramai orang sehingga membentuk satu komuniti atau kumpulan.
Penggunaan forum pada asasnya adalah tempat untuk berbincang mengenai topik tertentu, berkenalan satu sama lain dan bertukar-tukar maklumat. Namun, bagi anda para usahawan, jika forum digunakan dengan betul dan berkesan, ia amat menguntungkan anda!
Terdapat banyak forum di Internet termasuk di Malaysia yang boleh anda sertai dan mendominasinya dengan kepakaran anda atau menggunakan forum untuk menjual produk atau perkhidmatan anda.
Bayangkan, jika anda menyertai 10 buah forum dan setiap forum katakan mempunyai paling kurang 500 orang ahli yang aktif, bermakna anda mempunyai seramai 5000 orang prospek tanpa perlu bersusah payah mencarinya sendiri! Malah yang lebih menyeronokkan, kosnya amat rendah malah kebanyakannya (terutama forum yang percuma) tidak mengenakan anda sebarang bayaran pun!

NAMUN, semua kelebihan dan kehebatan ini hanya sia-sia sahaja jika anda tidak melakukan dengan betul. Bagaimanakah caranya? 

Bagaimanakah cara untuk melakukan ini semua?
Kredibiliti, Promosi dan JV?
  Panduan ini dihasilkan dengan penuh padat, 'ringkas', mudah difahami dan penuh dengan teknik, strategi, trik dan kaedah yang berkesan.
Dengan Panduan Kuasa Forum ini, anda sebagai seorang usahawan (tidak kisah apa jenis usahawan pun), akan didedahkan dengan teknik, strategi dan formula bagaimana untuk membina kredibiliti, melakukan promosi dan mendapatkan rakan JV yang berpotensi.
Ya, panduan ini adalah untuk semua usahawan tidak kisah bidang apa pun! Forum adalah tempat terbaik untuk pemasaran perniagaan anda tanpa risiko dan modal yang besar.

Melalui panduan ini, anda akan mempelajari:
Bab 1: Asas Pemasaran Forum 

Di dalam Bab Asas ini mengandungi pelajaran berikut:
- Istilah-istilah biasa yang digunakan di forum
- Cara mendaftar forum (langkah demi langkah)
- Cara membuka topik perbincangan
- Cara membalas perbincangan sedia ada
- Penggunaan Private Messages
- Pengenalan Asas Pemasaran Forum


Bab 2: Strategi Membina Kredibiliti
Anda akan didedahkan secara langkah demi langkah dengan beberapa strategi dan kaedah untuk membina kredibiliti di forum. Teknik yang ditunjukkan adalah 100% beretika dan akan memberikan keuntungan jangka panjang kepada anda dan juga perniagaan anda!
Antara pengisian Bab ini:
- Langkah pertama yang diabaikan oleh ramai ahli forum! Tidak melakukan langkah ini pasti akan mengundang masalah dan 'memburukkan' diri sendiri.
- Bagaimana mendapatkan perhatian ahli-ahli forum yang lain terhadap anda dengan penuh minat. Membina "kuasa tarikan" pada personaliti anda sehingga orang lain tertunggu-tungukan anda.
- Bagaimana membina keunikan tersendiri dan "stand out from the crowd".
- Rahsia-rahsia pelaris untuk menambahkan kekuatan kredibiliti anda.
- Strategi mudah meningkatkan reputasi di forum. Meningkatkan reputasi akan memantapkan lagi kredibiliti anda! Kaedah ini memerlukan sedikit usaha dan masa. Tapi ia akan menghasilkan kesan yang besar!
- Cara mudah membina kumpulan penyokong. Mereka inilah yang akan sentiasa menyokong anda jika ada pihak yang cuba menjatuhkan anda atau cuba melakukan fitnah atau apa saja keadaan yang lain. Malah di satu masa, anda amat memerlukan kumpulan penyokong ini untuk terus memotivasikan usaha perniagaan anda!
- Kredibiliti sebenarnya mudah untuk dibina jika betul caranya..


Bab 3: Promosi Berkesan Di Forum
Antara kaedah promosi di Forum yang akan anda pelajari adalah:
- Signature - Bagaimana membina signature yang berkesan umpama sebuah magnet yang menarik orang untuk klik tanpa berfikir panjang.
- Ruang Pengiklanan - Bagaimana menggunakan ruang iklan dengan semaksima mungkin untuk menjual produk atau servis.
- Ruang Iklan Banner - Anda akan diberikan dengan sebuah ebook panduan pengiklanan banner untuk memastikan banner yang dihasilkan adalah berkesan. Dan anda diberi cara melakukan pengiklanan banner di forum.
- Rahsia Jualan Yang "Memukau" - Ketahui salah satu cara untuk memastikan promosi anda mendapat sambutan yang menggalakkan.
- Dua perkara mudah tetapi penting yang sering diabaikan oleh ramai orang yang menjadikan forum sebagai tempat pemasaran.
- Strategi Persaingan - Bagaimana bersaing dengan usahawan lain di forum yang sama yang menjual produk yang lebih kurang sama dengan anda. Strategi yang akan didedahkan akan membuat anda lebih yakin dan seronok untuk terus melakukan pemasaran di forum!
- Nampak mudah beberapa kaedah di atas, tetapi setiap satu cara ada cara perlaksanaannya sendiri. Salah buat, hasil tidak begitu memuaskan. Jadi dapatkan Ebook Kuasa Forum untuk mengetahui cara yang berkesan.


Bab 4: Mendapatkan Rakan JV Berpotensi
Dalam sesetengah keadaan atau produk, anda memerlukan usahawan lain untuk merancakkan lagi jualan produk anda. Ketahui beberapa "rahsia" bekerjasama (JV) yang amat jarang didedahkan secara umum.
Kaedah JV yang dinyatakan di dalam Panduan Kuasa Forum ini 100% menggunakan forum! Contoh juga akan diberikan. Dengan Rakan JV, anda boleh:
- Menghasilkan produk tanpa melakukan sebarang kerja. Anda akan diberikan contohnya! 

- Mendapatkan khidmat secara percuma atau harga diskaun
- Melakukan promosi bersilang (cross promotion)!
Soalnya, bagaimana cara yang berkesan untuk mendapatkan rakan JV? Apabila anda mengetahui rahsia "mempengaruhi" rakan JV, diri dan perniagaan anda semakin keterhadapan! Panduan Kuasa Forum akan mendedahkan cara mendapatkan rakan JV secara langkah demi langkah.

Bab 5: Strategi Tambahan!
Bab ini adalah bab bonus. Anda hanya akan tahu setelah mendapatkan Ebook Kuasa Forum.
Rahsia 1# Bagaimana dengan hanya satu trik, anda boleh mendapatkan trafik ke laman web anda atau menjana "virus trafik" tanpa kos.
Rahsia 2# Juga trik mendapatkan trafik ke laman web atau blog anda. Teknik ini yang lebih berkesan berbanding kaedah signature.
Rahsia 3# Bagaimana melakukan pemasaran forum secara konsisten, terancang dan menjimatkan masa.
Rahsia 4# Teknik promosi TANPA KOS untuk menjana trafik yang BESAR.
Rahsia 5# "Kaedah Post Psikologi". Guna trik ini, thread perbincangan yang anda buka sentiasa aktif tanpa perlu anda "bum" sendiri.
Rahsia 6# "Kaedah Post Kitaran". Bagaimana anda boleh "bum" thread pengiklananan anda dengan penuh pengisian dan sentiasa "up to date".
Rahsia 7# Rahsia Penulisan Magnetik. Bagaimana membuatkan penulisan anda di forum sentiasa dinanti-nanti oleh ahli forum dan disegani 'lawan'. Para pembaca pula akan terpukau dengan penulisan anda.
Rahsia 8# Strategi mudah menjual produk lain atau yang sama kepada pelanggan sedia ada. Amat mudah dan peratusan pembelian adalah tinggi!
Rahsia 9# Kuasa Testimnoni. Bagaimana cara mudah mendapatkan testimoni untuk meningkatkan kadar jualan produk atau perkhidmatan.
Rahsia 10# Teknik Mudah SEO. Melakukan SEO untuk dengan menggunakan forum bagi mendapatkan trafik daripada enjin carian. Contoh dan bukti bergambar disertakan!
Rahsia 11# Etika, Prinsip dan Profesional. Bagaimana menjadi seorang usahawan yang penuh beretika dan profesional di forum. Melakukan hal ini akan menjadikan anda dihormati kawan dan disegani lawan.


Mengapa Pemasaran Forum?
Antara kelebihan pemasaran melalui forum adalah:
- Pull Marketing: Anda tidak perlu mencari prospek, sebaliknya prospek sudah sedia ada. Di forum, ahli-ahlinya akan masuk secara kerap dalam tempoh jangka panjang. Mereka masuk dengan keinginan mereka sendiri tanpa dipaksa. Berbeza dengan anda terus menyuruh mereka masuk ke laman web atau blog anda.
Bermaksud, tugas anda hanya mempromosikan produk anda dengan betul di forum dan meyakinkan mereka sahaja selain anda menyumbang sesuatu yang bernilai di forum. Soal trafik (prospek) bukan lagi masalah! Mereka tidak teragak-agak untuk menjadi pelanggan anda jika anda melakukan dengan betul!  

- Menjual Berkali-kali: Boleh menjual pelbagai produk berkali-kali kepada ahli-ahli forum dengan begitu mudah. Ini kerana forum adalah lebih kepada pembinaan perhubungan (komuniti). Anda dikenali oleh mereka, bermakna tiada masalah untuk anda menjual produk anda kepada mereka. Boleh panggil ini sebagai relationship marketing! 
- Kedudukan Di Senarai Enjin Carian (SERP) dan SEO: Forum biasanya mendapat kedudukan yang baik di senarai enjin carian seperti Google. Maka anda boleh menggunakan forum sebagai web perantara untuk mendapatkan trafik ke laman web atau blog anda melalui kedudukan yang baik tersebut di SERP. Dari aspek SEO, gunakan kelebihan forum untuk membina backlink (SEO) yang kuat untuk blog atau laman web anda.
Di dalam Panduan yang bakal anda dapatkan melalui laman web ini, anda akan ditunjukkan bagaimana melakukannya! Hanya beberapa asas sahaja yang mudah dilakukan.

- Platform Jualan: Tiada laman web untuk menjual atau mempromosi produk? Anda sebenarnya boleh menjual servis atau produk anda HANYA di forum! Tahukah anda begitu ramai usahawan di luar sana yang hanya menggunakan forum sahaja di dalam menjual produk mereka?
- Membina Kredibiliti: Jika anda mempunyai kepakaran atau pengetahuan yang lebih di dalam sesuatu bidang, forum adalah satu alat yang amat berkuasa. Forum adalah alat yang lebih berkuasa daripada blog atau laman web. Di forum anda boleh membina kredibiliti dengan hanya berkongsi pengetahuan dan kepakaran anda. Selebihnya tanpa bersusah payah orang ramai akan yakin dan tidak teragak-agak untuk membeli produk anda. 
- Cepat dan Percuma: Untuk menyertai forum, ia adalah percuma dan hanya mengambil masa beberapa minit sahaja untuk anda menjadi ahli. Dan untuk membina kredibiliti atau melakukan promosi, ia juga percuma TANPA perlu sebarang kos! 
- Rakan JV: Forum adalah tempat terbaik di dalam mencari rakan Joint Venture (JV) atau untuk mendapatkan agen affiliate. Di forum juga terdapat ramai pakar atau mempunyai kelebihan tertentu yang boleh anda jadikan sebagai rakan kerjasama (JV) untuk sesuatu projek.
- Mendapatkan Perkhidmatan: Di forum, anda dengan mudah boleh mendapatkan servis untuk kerja tertentu seperti design, penterjemahan, proof reading, copywriting, programming, pembinaan laman web dan banyak lagi.   Kebanyakan ahli forum mempunyai kepakaran tertentu malah mereka menyertai forum pun adalah bertujuan mendapatkan pelanggan untuk perkhidmatan mereka. Malah jika kena caranya, anda boleh dapatkan khidmat mereka secara percuma atau dengan harga diskaun!
Begitu banyak kelebihan forum untuk perniagaan anda. Itu pun jika anda tahu cara melakukannya dengan betul. Tak perlu cuba dan gagal kerana sebahagian besar daripada yang disenaraikan di atas anda akan pelajari melalui Panduan Kuasa Forum! Maklumat selanjutnya,sila layari :kuasa fourm
Share:

0 comments:

Satu Malaysia

Satu Malaysia
Dikuasakan oleh Blogger.
Lazada Malaysia

Facebook

'; /* * * DON'T EDIT BELOW THIS LINE * * */ (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })(); '; // required: replace example with your forum shortname /* * * DON'T EDIT BELOW THIS LINE * * */ (function () { var s = document.createElement('script'); s.async = true; s.type = 'text/javascript'; s.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/count.js'; (document.getElementsByTagName('HEAD')[0] || document.getElementsByTagName('BODY')[0]).appendChild(s); }());

Recent Posts

Pages

Theme Support